vrijdag 16 september 2016

Met onze handen en voeten.

We bekijken onze handen. We hebben vingers. Met onze handen kunnen we klappen, zwaaien, wrijven.


We beluisteren het lied 'steek je vinger in de lucht' van Jan De Smet en Arne van Dongen. We beelden het lied uit:

steek je vinger in de lucht


leg je vinger op je hoofd

leg je vinger op je neus

leg je vinger op je kaak



We luisteren naar het verhaal 'Jules houdt van kriebelen' in het verteltheatertje.



We experimenteren met onze handen in de verf en maken een handafdruk.






We wassen onze handen in een schuimbadje. Mmmmm, wat ruiken onze handen lekker!


Kiekeboe


We kleuren een gezichtje,
kleven stukjes papier op een hoedje. We gebruiken onze handafdruk. Zo krijgen we een kiekeboe mannetje.








We beleven het lied 'Waar is Juleke?'
Onze vinger krijgt een gezichtje.
We beelden het lied uit.
Waar is Juleke?
Waar is Juleke?
Hier ben ik
Hier ben ik
Dag mijn lieve Juleke
Dag mijn lieve Juleke
Smak Smak Smak
Smak Smak Smak




Godsdienstige ontwikkeling;
Thema: Kom erbij!

We spelen een spelletje.
Waar is Fiona?
Hier ben ik!
Kom er bij, Fiona
Fiona krijgt dan een dikke knuffel.


Jezus zegt tegen deze kinderen: 'Kom erbij!'

We kleuren een prent met kinderen die elkaar een knuffel geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten