vrijdag 30 oktober 2015

Herfst: alle blaadjes van de bomen worden bruin en geel en rood!

Jules gaat samen met opa naar het bos. Ook de hond gaat mee.
 
Uitstap naar het bos: de geur opsnuiven, noten rapen, takken zoeken, de gekleurde bladeren bewonderen, de vogels horen, paddenstoelen ontdekken,... Kortom, genieten!
 





















Allemaal in de juf haar auto! Super!


De ontdekbak







 
 
Schilderen met takjes


 
 
Stempelen met herfstkleuren (voor onze herfstboom)


sorteren: kastanje en eikel

 
 
spelletje: een tak, een eikel, een blad en laarzen.
Oogjes dicht en juf neemt 1 ding weg.
Oogjes open.
Wat is er weg?
 
Kleuren met wasco (voor de stam van onze herfstboom)


 
Scheuren en kleven (voor onze herfstboom)



 
Hier onze herfstboom!
 

Oei, spinnen in onze klas...




Schilderen met de verfrol (spinnenkoon)

 


 
 
Beleving van ons lied: uitbeelden op de muziek en tekst.
 
Met mijn paraplu en regenjas
loop ik door het natte, natte gras.
Ik zie een grote regenplas.
Ik spring en kijk: mijn jas is nat.



 
Stempelen met spongie op kleurdoorlopend papier (filterpapier)


de witte stippen op de paddenstoel

eens kleuren met stift: een eikel
 
We maken er een herfstmobieltje van.

 
Ons laatste momentjes met ons vijven! Juf genoot van zoveel liefde, de vele knuffels, de verwonderde gezichtjes en het enthousiasme!




 Nu even vakantie...
We kijken ook al uit naar 'na de vakantie' want dan krijgen we er nieuwe vriendjes bij!
 
Welkom Lauren
 
Welkom Febe
 
Welkom Siebe
 
Welkom Noah
 
 Welkom Mathis


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten